Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

torsdag 24 februari 2011

Tro på det...

Ja så var det dags att börja tro på det här, att det här ska lyckas. Måste tänka positivt, men efter 3 1/2 år = 42 månader = 42 misslyckade graviditeter kan det kännas svårt. Har provat zonterapi, har provat annan alternativ behandling där energier skulle styras om, och faktiskt, en del har det hjälpt mig. Det har hjälpt mig att ta micropauser, att stanna upp i vardagen och andas. Jag tror att jag stressar en del, men vem gör inte det idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar