Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

lördag 21 januari 2012

Fel på mig eller på sjukvården?

Var på återbesök i onsdags 18/1. Skulle träffa en av överläkarna som hade opererat mig. I stället kom en ny medlem i tumörteamet, överläkaren hade fått förhinder. Han var snäll och rar, men det kändes som om jag "körde över honom". Han var dock den första som någonsin frågade om jag kunde äta, om jag kände mig tröttare eller om jag hade fått ändrade avföringsvanor. Jag hade gjort en lista över de frågor jag ville ta upp (älskar iphones anteckningsfunktion) och den gick vi igenom. Han gjorde en grundlig undersökning och han sa att han inte kunde känna eller se något konstigt. CA 125 var inom referensvärdet (trots att jag hade fått reda på det innan så är det skönt att få se det själv!!!). När vi skulle skiljas åt sa han - ja, då ses vi om ett halvår igen. Nej, sa jag, jag vill komma tillbaka när det har gått 1 år efter operationen. Då kan jag kanske slippa ångest under sommaren och vi kan "komma igång" med process nr 2 direkt efter sommaren och slipper kanske vänta längre än vad vi behöver. Han sa att han skulle kalla mig och att jag skulle få ta mina prover innan återbesöket.

Åkte på möte i Göteborg torsdag och fredag och när jag kommer tillbaka på fredag kväll har jag fått en kallelse till gynmottagningen för ett besök 6/2 till ännu en ny läkare. Varför då? Såg eller kände den här nye spec. läkaren något som han vill att en mer erfaren gynekolog ska kolla upp? Har han bara bett någon kalla mig och så har det skett omgående (efter 3 veckor istället för om 5 månader?) eller hur ska jag tänkta.

Hatar att det är helg så att jag inte kan ringa och fråga.
Hade velat kunna mindfulness nu så att jag bara kan ta in känslan av rädsla, acceptera den och släppa eftersom jag inte kan göra något åt det förrän tidigast måndag. Men jag kan bara inte släppa, oron gnager...

2 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna att det är en miss och att det har blivit en dubbelbokning.

    SvaraRadera