Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

måndag 25 februari 2013

Tumörkirurgi

I morgon ska jag åka med min favorittjej till veterinären för att ta bort en förändring i ändtarmsmynningen. Veterinären bedömde den i förra veckan och hon tror att den är godartad, men den måste tas bort. Eftersom jag arbetar oregelbundna tider är det oftast jag som får fixa saker som sker på vardagar och självklart planerade vi så även denna gång. Nu är jag mer orolig och osäker. Vad gör jag om det faktiskt ser värre ut än vad veterinären trodde vid första bedömningen? Vad gör jag om vi får negativa besked? Vad gör jag om min älskade lilla tjej skulle vara riktigt sjuk? Fixar inte riktigt det. Hon är ju mitt/vårt allt. Hon är ju våran bebis. Och jag är inte så stark som jag tror att jag är. Hur får man tillbaka den styrkan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar