Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

måndag 4 mars 2013

Hopp

Människan är fantastisk, jag är fantastisk!
Nu är vi på väg in i en ny process och jag ska börja våga hoppas igen.
Och jag känner ett så stort hopp i magen. Det känns bra. Det här kommer att gå bra.
Pratade om att inge hopp tillsammans med maken i lördags morse. Jag anser att jag skulle behöva mer "hopp" från honom, men jag vet inte på vilket sätt jag förväntar mig att få hjälp och stöd. Han vet inte hur han ska göra och känner sig då, förstås, frustrerad över att jag kräver en känsla som han inte vet hur han ska förmedla.
Hur inger man eg. hopp och vad är det som gör att jag nu känner mig så trygg och säker in i den nya processen?
Innan jul pratade jag med beteendevetaren just om det här. Min rädsla att våga hoppas igen. Nu känns det inte alls lika läskigt. Självklart är jag rädd för att bli besviken, men det får jag ta då. Nu gäller det här och jag ska bara ladda och tro.
Jag tror att jag är bra på att "copa", att jag är stark som individ och att jag (trots allt) har en god tillit till sjukvården.
Det är klart att det kommer att gå bra. Vi har drabbats av så mycket, så nu är det äntligen våran tur att lyckas.
Håll tummarna för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar