Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

måndag 4 juni 2018

Livsglädje

I onsdags kände jag den där känslan, känslan av äkta livsglädje igen. En energi, en lust, ett driv och en glädje som jag inte har känt på flera år. Sommaren 2002, ung och bekymmerslös, vet jag att jag kände den här känslan typ hela sommaren och sommaren 2010 minns jag den också starkt. Men sedan dess har känslan inte riktigt funnits där. Förrän nu!

"Mammagruppen" (eg. föräldragrupp, men för tillfället är vi bara mammor) träffades och tränade tillsammans. Solen sken, vi stod i skuggan av ett träd bredvid vattnet och körde ett cirkelpass. Fick puls och svettades. Så skönt! Att göra saker tillsammans är roligt!

Efter träningen åt vi glass i hamnen. Njöt av solen, våra bebisar och att bara få sitta tillsammans. Vi snackade om "ditten och datten" och kom framför allt in på saker som jag vill lära mig. Typ segla, paddla kajak och att cykla mountainbike. Inser att mycket handlar om fysisk aktivitet och att vara ute. Glömde att jag vill lära mig klättra också.

På väg hem uträttade jag ärenden och besökte en plantgård med billiga plantor. Det är "farligt" och väldigt tillfredsställande att handla.

När jag kom hem kände jag känslan. Var trött och hungrig efter en lång dag i värmen utan bra mat, men livsglädjen och lusten. Den fanns där. Nu ska jag vara rädd om den!!!


 

2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade din blogg när jag googlade på äggdonation. År 2011 var ett hemskt år även för mig då jag fick en cancerdiagnos och blev steril av behandlingen (cellgift+strålning som förstörde äggstockarna). Är ännu ej fyllda 30 men har längtat sedan många år efter att få barn. Min värld rasade i och med cancern och då jag förstod att jag skulle bli steril. Nu har jag och min sambo äntligen börjat försöka få barn via äggdonation, första försöket i Sverige misslyckades (vi fick endast 2 ägg av donatorn..) men nu har vi gjort en behandling utomlands och precis plussat! Tror knappt det är sant och vågar inte ännu tro att det ska gå vägen, men det känns hoppfullt iaf.
    Så härligt att läsa att ni till slut fick en liten en, även om vägen varit krokig. Känner igen mig i så mycket du skriver. Hoppas ni får en härlig sommar =)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du hörde av dig, och vad roligt att höra att du är gravid! Stort grattis!!! Hör gärna av dig igen och berätta hur det går. Kram och håller alla tummar för att det ska gå hela vägen ❤️❤️❤️

    SvaraRadera