Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

måndag 30 juli 2018

Att dela med sig av livet

Igår åkte vi träbåten (#Jullen #snipan #semm #puttputtbåten) och det var stort. Så där stort så att det gör ont i hjärtat och tårarna bara fyller ögonen. Dock inte läge att gråta då båten var full med bekanta och deras barn samt kompis till dem. Svårt att förklara för två 14-åringar och en 12-åring hur stort det här är och hur lycklig jag är. 

Att se sin son i sin mans knä. Köra tillsammans. Träbåten som mannen hade tillsammans med svärfar. Svärfars ögonsten. Svärfar som är död sedan 4 år och som aldrig fick veta, aldrig fick se, aldrig fick träffa, aldrig fick känna. Svärfar fattas oss. Jag tror dock att han vet. Att han ser. Känner vår lycka. Framför allt här i sjöboden. 

Vi har länge längtat efter att få dela med oss av saker vi tycker om till vårt barn. Att visa det vackra och härliga i livet. Det som ofta finns mycket nära. Igår var ett sådant tillfälle. Stort! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar