Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

söndag 26 augusti 2018

Att göra ”barnsaker” utan barn

För 5 år sedan var jag på Astrid Lindgrens värld tillsammans med man, föräldrar, syskon med respektive och syskonbarn. Älskar Astrid Lindgrens sagor, sångerna och hela miljön. Har längtat efter att få läsa för mitt eget barn och att uppleva dessa platser tillsammans med mitt barn. Minns att sorgen av att vara ofrivilligt barnlös plötsligt slog till i Körsbärsdalen. Så påtagligt och saknaden efter någon samt ovissheten om framtiden var just här extra tung att bära. 

Den här helgen var vi tillbaka och den här gången hade vi med oss Gustav 💕. Den glädjen. Den tacksamheten. Finns inga ord. #born180209 #ofrivilligtbarnlös

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar