Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

fredag 15 april 2011

Det som är bra för själen gör gott, oavsett om man tror på det eller inte...

I måndags hade jag tid hos "hokus-pokus-tanten". Vet inte vad hon gör och min hjärna tror eg. inte på det hon håller på med, men samtidigt mår min själ så bra av det efteråt.
Och just nu är min själ värd att må bra...
2,5 timmar håller hon på.
Hon lägger händerna på mina armar, på min mage och säger saker som stämmer. Hur kan hon känna, hur kan hon veta? Den här gången tog hon med sig pappersnäsdukar in på rummet (det gjorde hon inte förra gången) och jag började gråta inom 5 minuter. Hur kunde hon veta det?
Hon säger att jag inte har cancer eller att det är något fel på mig utan att jag bara ska ta det lugnt, släppa och vänta. Vi kommer att få barn.
Hoppas att hon har rätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar