Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

tisdag 19 april 2011

Operationsdatum

Jaha så har jag precis fått mitt operationsdatum. 6 maj. Självklart en fredag och samma dag som årets sommarfest. Och det är jag som är en av arrangörerna. Detta får förstås gå före, men visst är det typiskt att det just blir samma dag...

Jag har inte fått min mens än efter den avbrutna behandlingen. Gynekologen sa att jag skulle få den inom kort. Nu har det snart gått tre veckor...

I bipack-sedeln står det att man inte får ha oskyddade samlag när man avslutat en behandling, men det struntade vi i. Man vill ju dra det sista halmstråt och nu sitter jag i den här situationen. Jag hoppas förstås att jag är gravid. Vågar dock inte ta ett grav-test för att få veta att jag inte är gravid. Det känns skönt att hoppas.
Samtidigt är jag orolig, om jag nu är gravid, hur många ägg hade jag eg. på höger äggstock och hur många har i sådana fall blivit befruktade? Ok tvillingfödsel, men om det blir fler?

Tänk om denna behandling har slagit ut min egna menstruationscykel? Jag vill att allt ska vara normal och att vi kan börja fortsätta med utredningen och behandlingen. Göra operationen och sedan köra igång med ett riktigt IVF-försök.

Suck, ja tänk aldrig är man nöjd och alltid är man orolig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar