Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

måndag 20 juni 2011

Ännu en solig dag...

Skriver mindre nu, men känner desto mer. Känner saker som är svåra att skriva offentligt om än. Det är nackdelen med att jag har gått ut till släkt och vänner med denna blogg. Vill fortfarande inte dela med mig om allt än. Var jag står och vad mina värderingar är. Detta pga av att jag inte vet själv än.
Jag ska vara så otroligt tacksam för att det (troligtvis, har inte fått PAD än) inte var cancer, samtidigt som jag börjar förstå att jag aldrig kommer att bli biologisk mamma. Denna förståelse gör ont. Jätteont. Så ont att jag inte vill ta tag i det än. Ja, jag vet att det finns andra alternativ för att bli mamma. Men alternativen är inte bra nog just nu.
Har under den senaste veckan gråtit mer. Orkar inte, men behöver tror jag. Det ska väl komma ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar