Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

tisdag 22 maj 2012

Fick uppleva ännu en 6 maj!

Det har gått över ett år sedan den värsta dagen i mitt liv.

6 maj 2012 blev en härlig dag, MIN dag! Jag hade bestämt mig innan att 6 maj ska fr.o.m nu vara en högtidsdag i mitt liv.

Vaknade och tog en morgonpromenad med Skrållan. Strålande sol, men kallare än förra året. Gick exakt samma sträcka och kände en stark känsla av att vara här och nu. Så lycklig över att få leva!
Gjorde picknick och åkte på utflykt. Hästhoppning i Eksjö. Trevligt att träffa goda vänner, att få ligga på en filt och vara nöjd med att inte göra något vettigt utan bara det jag har lust för.

Tog en omväg på vägen hem och tänkte se om det fanns älgisterband i Örserum. Stängt, men blev inte så ledsen för det.

Då kunde vi åka den vackra kustvägen mellan Gränna och Hästholmen. Där stannade vi till för att gå den fantastiska  vägen ner mot Ödeshög. Det var så vackert. På eftermiddagen hade det även slutat blåsa och det var riktigt riktigt varmt. Den här sträckan gick jag, min man och min allra bästa vän helgen efter mitt tråkiga besked. Vi gick där, njöt av stunden just då, pratade ibland, var tysta ibland - reflekterade över livet. Nu när jag kom tillbaka till samma plats kunde jag verkligen känna vilken tur jag hade. Det kunde verkligen ha varit så mycket värre.





Jag hade så mycket energi hela dagen. Ingenting blev jobbigt, jag blev inte irriterad över att förutsättningar ändrades eller att middagen blev sen etc. Jag gjorde t.o.m årets första rabarberpaj och missade därmed de första 10 minutrarna på Mästarnas mästare, men det gjorde ingenting.
Det är väl i det stora hela en världslig sak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar