Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

torsdag 31 januari 2013

Hur ska jag släppa kontrollen?

Vet inte hur jag ska bete mig?
Idag var jag kontakt med kliniken för att berätta att jag fått min blödning igår (så som de ville att jag skulle göra). 10 dagar efter påbörjad hormonbehandling skulle jag göra ett kontroll u-ljud. Och beroende på hur man räknar blir det antingen fredag 8/2 eller lördag 9/2 som är 10 dagar av hormonell behandling. Jag fick bestämma fredag eller måndag, vad passar mig bäst?

Vaddå passar mig bäst?
Vad krävs för bäst resultat/bäst svar på behandling?
Ja, antingen kanske det för tidigt den 8/2 och u-ljudet behövs göras om. Men kan det vara "försent" dag 11-12? Nej det kunde det inte. Det här var ju bara en koll inför kommande "riktig" äggdonation. Men hur kan man göra en koll på fel dag?! Bara för att det är helg och kliniken har stängt!
Jag förstår inte, men orkar inte argumentera. Vet att jag bara är besvärlig.

Sedan sa syster att vi efter provstimuleringen inte skulle höras förrän det blir aktuellt "på riktigt" och på henne lät det som om det faktiskt kunde bli aktuellt under våren. Och jag skulle inte hoppas förrän i april (det hade jag ju inte gjort heller eftersom u-ljudet nu planeras till 11/2 och jag tror kroppen behöver återhämta mig). Jag bad dock att någon av donations-ssk kanske kunde ringa upp någon gång i väntan eftersom känslan att vara "bortglömd" eller den ovissa väntan kan vara förskräcklig, men så arbetade inte de. De ringde inte förrän de närmade sig eftersom donatorerna kan dra sig ur sent i förloppet och det kan bli uppskjutet. Men det är en annan sak för mig.

Jag frågade även varför inte jag och min man hade fått prata med en beteendevetare såsom det stod på hemsidan att vi skulle göra, var för sig? Oj då, har ni inte gjort det? Det måste ni göra? Jag har pratat med henne i samband med "barngörarfabriken" som blev för jobbig och framför allt hur man hanterade bristen på lust.

Ja ja, nu har jag väl förskjutit hela behandlingen igen för oss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar