Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

torsdag 31 januari 2013

Menstruation

Att det kunde kännas skönt att återigen få mens, det trodde jag inte...
Tidigare har jag räknat ut att jag har haft 42 menstruationer med känsla av besvikelse, då jag hoppats och önskat att jag var gravid.
När jag efter operationen blev av med menstruationen kändes det skönt att slippa. Eg. inte själva blödningen utan hela den var nog symbol för själva besvikelsen. 2 veckor efter blödning startade "barnfabriken" och sedan började hoppet och sedan kom besvikelsen.

Den här gången var det annorlunda. Nu ville jag ha en blödning. Och den kvinnliga kroppen ska ha hormoner som gör att man blöder. Visst, kan erkänna att det inte var rätt mängd hormoner, för så ilsken och lättirriterad har jag aldrig varit innan (och ni som känner mig vet att min man då har fått utså muycket. PMS?). Men när blödningen äntligen kom var det en befrielse. Och så gott har jag inte sovit på länge.

En frid och ro infann sig i kroppen. Kroppen och alla dess funktioner (och påverkan av dysfunktioner) är fascinerande. Och ännu vet vi så lite. Mer forskning behövs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar