Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

söndag 27 maj 2018

Just du!

Två av mina vänner hjälpte mig med att skriva en fantastisk låt som jag framförde till Gustav i samband med hans dop 29 april 2018.

Texten beskriver våra känslor väl och jag gjorde ett bildspel till liveinspelningen från dopet vilken finns på youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=7KvvqLA2WPU

Här är texten.

Just du

En obeskrivlig längtan
En tid som varit lång
Som en ändlös väntan
varje stund, varje sekund

Många tankar många tårar
En stor tomhet, saknar ord
Men så skedde ett mirakel
du nu kommit till vår jord

För du är glädjen
du är styrkan
du är trösten, lilla barn
Du är allt vi vågat tro,
du är så levande så stark
Att se ditt hjärta slå, är allt vi någonsin drömt
För du är den vi väntat på
Och så älskad som du är, just du!

En ovärderlig gåva
det liv som givits oss
Som om allting fått en mening
och du är meningen förstås

För du är glädjen
du är styrkan
du är trösten, lilla barn
Du är allt vi vågat tro,
du är så levande så stark
Att se ditt hjärta slå, är allt vi någonsin drömt
För du är den vi väntat på
Och så älskad som du är, just du!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar