Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

måndag 15 augusti 2011

1:a återbesöket avklarat

Hemresan från sjöboden var inte så rolig. Tjurade, tjurade och tjurade. Hade helst velat sitta på en öde ö, men det går ju inte om man ska ta sig från en ö till en annan och har ett återbesök på sjukhuset på fastlandet dess i mellan. Maken körde bra trots att han fick utstå en hel del griniga och tjuriga saker.

Hade återbesöket kl. 14.00 och det gick nog bra. Allt såg ut och kändes bra, men de tog ett nytt CA 125. Gynekologen skulle ta kontakt med kuratorn som ska ringa mig. Jag pratade med min chef och ska även få samtalsstöd från företagshälsovården - det behövs! Gynekologen tyckte att jag skulle gråta. Han ska bara veta hur jag har gråtit, men visst verkar det finnas många tårar kvar.

Nu börjar huvudvärken komma smygande så det är bäst att gå och lägga sig. Kanske inte så konstigt... Nu slipper jag förhoppningsvis det här på 6 månader. Usch, hemska gynstol tur att min fantastiske man stod och höll mig i handen under hela undersökningen. Tur att han står ut med mig! Jag ska aldrig aldrig mer gå ensam till ett läkarbesök. Behöver honom vid min sida och jag ska från och med nu dela allt med honom. Jag är inte så stark ensam som jag trott att jag var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar