Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

tisdag 12 juli 2011

Så skönt att få gråta... men nu är de nog slut va?

I helgen har jag gråtit och gråtit.
Först över tacksamhet.
Jag är tacksam för att tumören inte var cancer.
Att de kunde spara min livmoder.
Att jag har fantastiska vänner som stöttar och hjälper mig.
Att jag har en familj som bryr sig om mig.
Att jag har världens bästa man!!!
Att jag inte fick några postoperativa komplikationer (vad jag vet i alla fall).
Att jag troligtvis inte kommer att behöva någon onkologisk behandling.
Att det här helvetet faktiskt troligtvis är över nu.
Att jag har förstående chefer.
Att jag är stark.
Att jag kan skratta.

Sedan grät jag när jag erkände för Emma att jag har varit rädd. Så förskräckligt rädd. Självklart har alla vetat att jag har varit rädd, inklusive jag själv. Vem skulle inte vara rädd?
Men nu erkände jag det för Emma och för mig själv. Det var skönt, men vad jag grät. Usch vad rädd jag har varit... men nu är det över va? Och tårarna kan vara slut va? Det är jobbigt att gråta, men skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar