Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

fredag 22 juli 2011

Så trött trött trött...

En arbetsvecka har gått och jag har inte riktigt lyckats jobba halvtid. Det är så roligt och jag ligger efter, men samtidigt är jag så trött. Trött, irriterad, grinig, lättretad etc. Orsaken? Kan vara så mycket - har sänkt levaxindosen, har börjat med hormoner, har börjat arbeta, sover dåligt på nätterna, sorgearbete etc. etc.

Känner ingen förståelse för min trötthet från min man.
Frågade en morgon varför han trodde jag var så trött och lättretad?
Ja, du har ju börjat jobba igen efter 8 veckors ledighet (!?).
Tror du att det är därför jag är så trött?
Ja, men du brukar ju alltid vara trött på morgonen.
Försökte förklara att jag nu är tillbaka på jobbet, får berätta för många vad jag har gått igenom - kollegor som inte har varit delaktiga på vägen, träffar många patienter som upplever samma sak som jag vilket gör att jag upplever samma saker igen. Det är tufft, men jag måste ta mig igenom dessa situationer.

Har inte träffat mormor sedan jag blev sjuk vilket jag är ledsen för. Längtar efter henne. Men jag orkar inte åka till Stockholm. Hade längtat till den här helgen, att få möjlighet att ta det lugnt. Nu blir det inte riktigt så. Vet inte hur jag ska orka eller varifrån jag ska finna energin? Känner ingen lust att ta tag i något.

Är bara så trött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar