Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

torsdag 29 september 2011

Alltid dessa projekt

Det känns som om nästan allt i mitt liv blir projekt. Hade gärna sluppit det här projektet. För att jag ska bli mamma krävs läkarbesök, samtal, etiska funderingar, svåra beslut som ska fattas tillsammans med min man, väntan, äggdonator alt ansökningsblanketter, utbildning, godkännande. Tänk vad det kan vara lätt för andra - ett samlag och en utlösning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar