Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

onsdag 17 april 2013

Ett medicinskt experiment

29 mars 2013

Det har redan gått 5 dagar. Jag tänker förstås på det ibland, men inte hela tiden och jag lever på som vanligt utan att fantisera iväg för långt eller hoppas för mycket. Jag känner mig så lugn och det är så skönt. Vetskapen om att jag inte kommer att få mens ifall det inte tar sig är jätteskön. Jag behöver inte vara orolig varje gång jag går till toaletten. Det känns som ett medicinskt experiment som jag är med om. Bara jag gör mitt kan jag bara hålla tummarna.

Medicineringen går bra. Lite jobbigt bara att behöva ligga 30 minuter mitt på dagen. Jag har legat på golvet på en toalett i samband med en mötesdag. Inne på hotellets gym när jag inte längre hade tillgång till hotellrummet. I vilrummet på jobbet etc. Men visst går det.

Jag känner mig svullen i buken och lite lätt illamående, men det är inte så konstigt med tanke på alla mediciner jag trycker i mig.
Annars känns allt som vanligt.

Jag har inte läst bipacksedeln till de mediciner jag tar nu vilket känns jätteskönt. De har sagt att jag ska ta dem så här, då gör jag väl det. Jag vill inte veta alla biverkningar jag kan få.

Igår ringde sjuksköterskan från RMC. Bara för att kolla hur jag mår. Jag blev mycket positivt överraskad. Tack, det betydde mycket och jag känner mig trygg nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar