Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

tisdag 23 april 2013

Återbesök närmar sig...

Vet inte om jag skrev det förut, men visst är det konstigt hur fort man glömmer och går vidare?
Bra copingstrategier kanske, vad vet jag.
Hade lovat mig själv att 6 maj skulle vara en ledig dag.
Det glömde jag visst när jag la in en kvällstur.
Och att jag sedan skulle bli kallad på 2-årskontroll, hade jag inte planerat.
Självklart måste jag gå på detta trots att maken inte är hemma.
Men, det hade jag ju också bestämt, aldrig gå på läkarbesök utan min man igen. Samtidigt vill jag få det gjort och det passar aldrig bra i tiden.
En av mina toppenvänner har lovat att följa med mig, så jag ska inte gå ensam.

Men, visst är jag orolig. Framför allt nu efter massiv hormonbehandling.
Då tänker jag på vad "min" kirurg sa: vågar du verkligen hormonbehandlas inför äggdonation?
Gynekologerna och RMC har sagt ja.
Men vem litar jag eg. på?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar