Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

onsdag 17 april 2013

Världens sämsta fru, världens sämsta kvinna?!

Så känns det idag, 130415.
Jag kan inte ge min man det som han önskar sig mest av allt i hela livet just nu. Ett barn.
Jag har landat i vissheten om att jag inte kommer att bli biologisk mamma och den känslan kan jag hantera. Men att jag inte ens skulle kunna behålla ett av de två embryon de satte in.
Jag känner mig så värdelös.
Vet att jag inte kan göra något åt detta. Vet att jag inte ska beskylla mig själv. Men det är så tufft.
Känner mig värdelös.
Att jag inte duger.
Vad är eg. meningen med livet om man är ofrivilligt barnlös?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar