Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

tisdag 23 april 2013

Har landat...

Dagen efter allt kändes förtvivlat och hopplöst mailade jag min läkare. Berättade att behandlingen hade misslyckats, att jag önskade en telfontid till henne för fortsatt planering och ville veta hur jag skulle göra med min ordinarie medicinering som ssk glömt att informera om.

Jag fick ett svar som gladde mig och som gjorde det möjligt att börja acceptera den sorgen/besvikelsen av en icke lyckad insättning av embryon.


Såg resultatet av din behandling.
Jag tycker förstås det är tråkigt och ledsamt jag också.

Men det kommer nya chanser! Ni kommer kunna göra fler behandlingar. Realistiskt efter sommaren…

Du borde få en blödning och på den starta Tibolonbehandlingen direkt.

Jag är borta mycket nästa vecka men har bokat in en telefontid till dig måndag runt kl 15, passar det dig?

Dessa ord hjälpte mig att komma vidare. Det fanns en plan och jag fick direkt en planerad telefontid som var anpassad efter mina önskemål. 
Varför sa inte min kontakt-ssk det?
Varför sa hon att jag först skulle vänta 7-10 dagar innan jag ringde för att säga om jag ville ha en telefonkontakt med "någon"? 
Varför sa hon att jag skulle vänta på att alla andra fått sin behandlingsomgång innan det var dags för min nr 2? Det stämde ju inte och hann göra mig så ledsen och besviken. 

Hur gör alla andra som inte har tillgång till sin läkares mailadress?
Vem vänder de sig till?
Får de bara acceptera den vård som erbjuds av en person med felaktig information?


1 kommentar:

  1. Vill att du ska veta att jag har läst och att jag tänker på dig! Att hitta ord är alltid svårt, men jag vill ändå göra ett försök...
    Livet är inte rättvist och det har jag gråtit över många gånger. Någon sa en gång att om man förlorar hoppet så förlorar man allt. Om det stämmer vet jag inte, men hopp ger kraft att orka lite till. Så mina ord till dig fina Maria, håll kvar vid hoppet så länge du orkar! Önskar av hela mitt hjärta att er önskan ska bli uppfylld. Det tycker jag vore rättvist! Du har alltid gett mig ett sånt fantastiskt bemötande då jag hälsat på både under tiden Albin var sjuk och även efter. Jag önskar jag kunde ge tillbaka lite av den värme du gett mig!
    Jättestora kramar från mig /C

    SvaraRadera