Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

måndag 30 maj 2011

Återhämtar mig

Solen skiner och jag är hemma och återhämtar mig.
Fysiskt tror jag att jag kan återhämta mig snabbt, men psykiskt. De här tre veckorna har varit lite väl intensiva...
Är sjukskriven nu i 6 veckor och det behövs. Tror jag. Nu är jag bara trött...
Maken är hemma med mig den här veckan och vi behöver landa. Landa framför allt i vetskapen om att jag aldrig kan bli biologisk mamma. Men han sa något smart idag. Vi har aldrig förlorat något. Vi har förlorat en dröm och förhoppning, men inget som har funnits i verkliga livet. Nu ska jag göra något bra av det här. En kompis sa till mig att barn kommer till en på ett eller annat sätt. Jag vet att jag inte vill vara barnlös och jag försöker nu övertala min man om att vår familj kommer att bli nya Brangelina. Adopterade, äggdonation, fosterbarn, hundvalpar - alla kan vara välkomna till oss. Som sagt, jag vet bara att jag inte vill vara barnlös!

1 kommentar:

  1. Hej Maria! Vad bra att du känner dej bättre.

    Min kompis säger att hennes infertilitet är det bästa som hänt henne. Utan den hade hon aldrig fått sina två adoptivbarn...

    Fler kramar till dej och maken. Det kommer att bli så bra för er.

    SvaraRadera