Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

måndag 30 maj 2011

POD 3 torsdag 26 maj

Oxycodone 10 mg kl. 06.00. EDA stängdes av kl. 08.00. Halv tio bad jag om den första oxynormen och fick gå och lägga mig. Sedan var jag glad över att det inte var jag som vårdade mig själv den torsdagen. Jag ville bara ligga i fosterställning i ett mörkt rum. Jag ville inte ha någon mat och jag ville bara vara ifred. Jag gick upp ett par varv inne på salen, men gick snabbt och la mig igen. Det värsta var inte sårsmärtan utan TARMARNA!!! Längtade så efter att gaserna skulle bli normala och att få gå och göra nr 2!!!

Hade jag själv vårdat mig själv hade jag väl tvingat upp mig i fåtöljen. Gå ut i korridoren. Tvingat i lite mat etc.

Vid elvatiden på förmiddagen kom usk'an och sa att "magen visst skulle bli omlagd" (jag hade bett om det, de hade ingen rutin för att titta på op.snitt innan hemgång utan gjorde det vid behov). Så det ska jag komma i håg i framtiden. Lägg aldrig om op.sår när EDA'n precis har blivit bortkopplad och patienten har fullt upp med sig själv.

Maken kom in på kvällen efter träningen och även Sara inför sitt nattpass (tack för trevligt kvällssällskap under samtliga kvällar!). Hade kunnat duscha och släppt lite gaser så då kändes det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar