Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

söndag 15 maj 2011

Hantera denna fruktansvärda situation...

Hur gör man då för att hantera denna fruktansvärda situation och denna ovisshet?

Jag har börjat vandra och vara ute i skogen. Höra fåglar kvittra, se det vackra världen har att erbjuda och att gå, gå, gå. Hinner tänka en del, men det är svårt att tänka negativa tankar i en skog som är full av liv och i vårens precis utslagna prakt. Det är för vackert!!!

Tillbringa så mycket tid som möjligt med min hund. Hon är fantastisk! Hon får mig att leva i nuet - hon behöver mat, promenader och omvårdnad. Hon torkar mina tårar när jag är ledsen, hon busar med mig och få mig glad och hon är i min närhet och ger mig kärlek. Tack gode gud att vi vågade skaffa henne förra året, hon är min räddning!

Jag försöker att hänga upp mig på det positiva som finns. Inga tecken till överväxt eller spridning och man vet inte än vad det är. Det kan ju fortfarande vara något godartat.

Odla och göra något praktiskt med händerna. Att plantera något som ska växa och som jag ska vårda känns livsnödvändigt just nu.

Positiv livssyn, det här fixar jag! Jag är stark psykiskt och fysiskt. Starkare än vad jag trodde!

Utnyttja det fantastiska sociala nätverk jag har runt omkring mig. Jag blir starkare om jag delar min ångest och oro med andra som kan lyfta upp mig från det svarta hålet. Andra kan dela min sorg, andra kan få mig att skratta och tänka på annat.

Tack för all hjälp älskade familj och vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar