Varför denna blogg?

Hej och välkommen till min blogg!
Jag är ofrivilligt barnlös och det är jobbigt. För att få ur mig den frustrationen som det innebär att varje månad vänta, längta och bli besviken och inför påbörjandet av ett andra ivf-försök började jag skriva.

Först döpte jag bloggen till I mitt inre finns du och inte kunde jag tro vad det skulle innebära... Den 6 maj 2011 fick jag beskedet att jag hade en misstänkt elakartad tumör på båda mina äggstockar. Bloggen har därför ändrat inriktning, men är fortfarande en plats för mig att skriva av mig på.

Välkommen att ta del av mitt liv och mina tankar!
/Mia-Maria

tisdag 17 maj 2011

Det regnar och ändå känns det positivt i mitt hjärta...

I denna ovisshetens tid har jag fasat för telefonsamtalet då jag skulle få reda på sanningen. Jag var rädd att telefonsamtalet skulle komma när det regnar ute (vem kan leverera positiva besked då?). Jag var rädd att få besked fredagen den 13. Så kom svaret idag och det var positivt i min värld. Och det regnar.

Pratade med "min" kirurg och han berättade att han hade kontaktat "den bäste" gynekologen och gjort upp en plan med honom. Samtidigt som vi pratade hade patologsvaret kommit.
Lätt till måttliga cellförändringar i den fingerliknande vävnaden. Borderlinetumör var sammanfattningen. Vi blev båda väldigt glada och lättade. För min del finns det hopp om att få behålla någon av mina äggstockar. Min kirurg sa att huvudsaken är att jag blir frisk. Självklart är det det viktigaste och jag ska komma ihåg det inför morgondagens inskrivningssamtal.

En borderlinetumör är tydligen varken god- eller elakartad, men framför allt sprider den sig sällan till omkringliggande vävnad/organ. Får veta mer i morgon, men idag känns det fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar